by Toimetaja Toimetaja

Möödunud aasta viimase kuu alguses käis Raasiku Elektri tegevjuht Kristo Kaugija Äripäeva raadio saates “Tööstusuudised eetris” rääkimas sellest, kuidas õnnestus luua kontaktid Saksamaaga ning milliseid tegureid peab sealsele turule sisenedes hindama.

„Tihti arvatakse, et kui kuhugi välisturule minna, siis esimene asi milles järgi tuleb anda on hind. Minu arvates on see rumalus, sest sellest palju olulisem on tehtud töö kvaliteet,“ kommenteerib Kaugija raadios öeldut. „Minu käest on tihti küsitud, et mis oli see viimane asi kaalukausil, mis sakslasi meie puhul niiöelda ära võlus ja tihti ollaksegi üllatunud, kui ma ei maini hinnast sõnagi.“

Tegevjuhi sõnul on välisturule sisenedes kindlasti oluline teada, millist tüüpi inimestega on tegemist ning mis on nende silmis müügiargumendid, millele peab rõhku pöörama. „Mis nende jaoks on number üks asi, mis meile kohe silma paistis oli ausus ja läbipaistvus. Hind, kui selline on alles kolmas või neljas punkt mille vastu huvi tuntakse.“

Kaugija sõnu kinnitas ka Saksa-Balti Kaubanduskoja Eesti büroo juht Tarmo Mutso, et kuuldes Raasiku Elektri edulugu, siis tõesti sisaldas see tema jaoks kõiki komponente, mida Saksa turule sisenemiseks vaja arvesse võtta on. „Omalt pool lisaks kindlasti veel selle, et on kaks ühendavat marksõna – usaldus ja kannatus.“

Täispikka saadet saad järgi kuulata siit: Tööstusuudised eetris: kuidas väiketootja Saksa turul jala ukse vahele sai